Private blog network - więcej o ofercie na https://pbnmarket.pl.

Aby konsument dostrzegł twój biznes musisz nie tylko posiadać stronę firmową, ale także zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne rzetelne i przydatne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno także lekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network, czyli do czego przydają się PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a potem administrowane przez jeden podmiot (z reguły przez większą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam tekstów. PBNy są z reguły wykorzystywane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii marketingowej, co należy mocno podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które są starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za minus PBNów można uznać to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

Prywatne sieci serwisów świetnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To właściwie każda publikacja online, gdzie dodane są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej pełna nazwa, telefon czy adres e-mail oraz adres stacjonarny. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze firm, profil na portalu społecznościowym bądź artykuł, pod którym umieszczono firmowe informacje kontaktowe.

Następny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek z reguły oceniają wyżej wartość oryginalnego artykułu, gdyż napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, że pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte uwagi, rzetelne informacje. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z medycyną, prawem, aktualnymi informacjami i inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO